IKEA wenst zijn klanten te helpen om te evolueren naar een duurzamere en comfortabele levensstijl. In de Samen groener-campagne stelde Ecolife Belgische gezinnen met eenvoudige gewoontes in staat om thuis duurzamer en comfortabeler te leven. Door kleine aanpassingen in gewoontes werden niet alleen allerlei milieu-impacten verlaagd (CO₂-uitstoot, waterverbruik…), maar werd ook geld bespaard.

pexels-photo-129062-largeIn de eerste fase werden samen met de televisiezenders VIER en RTL huisbezoeken in beeld gebracht waar deelnemers eco-tips kregen van de eco-coach van Ecolife en EcoRes. In de tweede fase werden alle leden van de IKEA family newsletter (meer dan 1 miljoen) uitgenodigd om deel te nemen aan de online campagne van ‘Samen groener’. De deelnemers kregen informatie over hoe duurzamer te leven en konden zich inschrijven om engagementen aan te gaan en zo te besparen op water- en energieverbruik en CO₂-uitstoot. Verder werden workshops in de verschillende IKEA-vestigingen verzorgd en konden IKEA family leden zich inschrijven voor een home visit van een professionele eco-coach.

De 3428 deelnemers engageerden zich om op jaarbasis meer dan 1 miljoen kWh energie, meer dan 500 000 kg CO₂ en meer dan 10 000 liter water te besparen.